Pozostałe
Jak pisać zgłoszenia na ticket?
OGÓLNE
Jedno zgłoszenie = jeden problem/sprawa/pytanie - znacznie ułatwia to rozwiązywanie problemów czy odpowiadanie na pytania. Każdy z nas zajmuje się nieco innymi rzeczami i pisząc np. o problemie z USOSem, drukarką i komputerem tak naprawdę jedno zgłoszenie dotyczy 3 różnych osób.
TEMAT
Postaraj się w temacie ująć czego dotyczy problem - krótko, w kilku słowach, bądź jednym zdaniu. Dzięki temu od razu wiadomo czego się spodziewać, a później łatwiej znaleźć taką sprawę.
TREŚĆ
Im więcej informacji dostaniemy tym szybciej będziemy mogli pomóc i mniej będziemy musieli dopytywać. Warto dorzucić zrzut ekranu obrazujący problem, pokazujący opis i nazwę błędu, jeśli taki komunikat się pokazuje.
Czasem problem wynika z oprogramowania, więc nie zaszkodzi od razu podać nazwę i wersję systemu operacyjnego, przeglądarki czy programu sprawiającego problemy.
Powołująć się na rozmowę telefoniczną napisz z kim i kiedy była ta rozmowa. Często z kim innym była rozmowa, a kto inny potem sprawdza zgłoszenie i łatwiej nam będzie między sobą ustalić, co dalej.
Poniżej kilka rzeczy, które powinny znaleźć się w zgłoszeniu:
- DRUKARKI / TONERY
- Model drukarki
- Lokalizacja drukarki
- Opis awarii / kolory tonerów
- USOS
- Kogo dotyczy problem - imię i nazwisko
- W której aplikacji występuje - USOSweb, USOSadm (Java lub forms), SRS, APD itd.
- Ścieżka, czyli rozpisanie krok po kroku w jaki sposób dochodzi do poblemu.
- WYBORY / GŁOSOWANIA
- Nazwa wyborów/głosowania (max. 100 znaków) - skrót jednostki/ciała (np. RDNT), data oraz krótki opis
- Imię i nazwisko osoby/osób odpowiedzialnej ustawienie głosowania (członek komisji)
- KONTO OFFICE 365
- Imię i nazwisko
- Prywatny adres e-mail
- Rodzaj współpracy (pracownik etatowy, zlecony, afliowany itd.)
- STRONY INTERNETOWE UCZELNI
- Nazwa i przeznaczenie strony
- Propozycja adresu strony
- Administrator strony - imię, nazwisko oraz adres e-mail
- Ewentualnie poziom uprawnień (domyślnie pełny, można ograniczyć do konretnych podstron/modułów)